2011. február 5., szombat

Márkafüggő!?


Felmerült bennem a kérdés, hogy márkafüggő lennék? (Mikor azt mondták, hogy csak azért választottam azt a parfümöt, mert Gucci). Elsőre rávágnám rögtön, hogy nem. Főleg mivel a Gucci közel sincs bent a top 10 kedvenc márkámban,  márka alapján mindenképp Chanel <3, de hát egyik illatuk sem fogott meg igazán. Aztán ha elkezdek gondolkodni, arra jutok, hogy elfogult vagyok bizonyos márkákkal pl.: Zara, H&M, másokkal szemben pedig ellenérzéseim vannak, lásd Jeans Club. (Nem bírom, hogy diszkont jellege van, hogy az áruk egymás hegyén-hátán, a rengeteg szín és némelyik minősége is taszít.) De tuti veszek ott egyszer valamit, mindennek eljön az ideje. :)

Az biztos, hogy kényes vagyok. Amikor más az egekig dicsér valamit, akkor is képes vagyok húzni a szám, hogy nem tetszik. Eddig nem érződött a blogomon igazán ez, legalábbis így gondolom, nem szeretek fújjolni, mert mindenkinek más az ízlése, valakinek a Coca másnak a Pepsi (a vaktesztek bebizonyították, hogy az emberek nem tudják őket megkülönböztetni egymástól).

Őszintén szólva szeretek rosszmájú megjegyzéseket tenni, tudom nem szép, de néha olyan jól esik.
Az első ilyen legyen a H&M.


Amikor az üzletben megláttam az extrém sárga fidres-fodros ruhákat, rögtön a Szezám utca jutott eszembe, mégpedig Big Bird (abban nem vagyok biztos, hogy a magyar neve is Nagy Madár).
Kiegészítésként a ruhák minősége nem minden esetben jó (elsősorban anyagokra gondolok) és a cipők kényelmessége is megkérdőjelezhető.

Kiegészítőkben szuperek.

Aztán Zara.
A nagy leárazások idején még jobban lehet látni, hogy egyes termékeik mennyire túlárazottak. A héten próbáltam az üzletükben egy nadrágot, még az sem vette el a kedvem, hogy mennyire összeszedi a szöszt. De a próba megtette a hatását, 36-ost vittem a fülkébe, eddig Zaránál ez a méret mindig jó volt (a többi üzletben 34-es kell, de itt tudtam, hogy nagyobbat kell próbálnom). És hát nem tudtam begombolni, de nem is nagyon igyekeztem, mikor már láttam, hogy a szára is kb. 8 centivel hosszabb, mint ami nekem ideális lenne. Bosszantó? Igen, az ára nagyon jó lett volna mivel 3000Ft körül mozgott.
Elvette a kedvem, hogy a Zarában vásároljak? Nem.

Továbbra is jónak tartom a ruhák szabását, néhány kivételtől eltekintve az anyagukat is.

Valami pozitív.
Essence-t addig eszembe se jutott kipróbálni míg több blogban nem olvastam róla dicsérő szavakat. Az ár-érték aránya talán a legjobb a drogériákban kapható kozmetikumok közül. Széles termékpaletta, alacsony árak (ez valószínűleg az alacsony reklámköltségek miatt van) és ráadásul gyakran újítanak.

Elég szkeptikus vagyok az olcsó termékekkel kapcsolatban. Ilyen szempontból, mint tipikus vásárló, az árat összekapcsolom a minőséggel. Ez persze nem mindig jön be. Máskor pedig a csomagolást figyelem, mondván, ha arra nagy figyelmet fordítottak, ami benne van az is jó. Eddig még bejött.


Most jöjjön egy kis hiszti. Utálom, ha valaki temérdek kozmetikumot összevásárol, mert olcsó. Vásárolni jó, de ne csináljuk már!
 Lehet, hogy túllihegem a dolgot, DE inkább legyen 1 rúzsom, amit imádok, mint 10 olyan, ami elmegy. MERT úgy sem használom el az összeset mielőtt megromlana, és utálok úgy kidobni dolgokat, hogy még nem fogyott el. Arról nem is beszélve, hogy mennyi műanyagot használnak fel a csomagoláshoz, ami nem bomlik le. Szóval lehetőség szerint senki ne vásároljon feleslegesen.

Visszatérve a címhez nem vagyok márkafüggő, csak nagyon figyelek a minőségre és emiatt néha előítéleteim vannak.

Ez most hosszú lett, de már nem bírom szó nélkül hagyni a pazarlást.

Kérlek legyetek tudatosak!



3 megjegyzés:

  1. Elsőre az az érzésem támadt, hogy valaki felbosszantott, de igazad van. Itt lenne már az ideje, hogy jó páran megtanulják mi is az a tudatos vásárlás, és tulajdonképpen mivel is járnak jól igazán, mert azzal, hogy temérdek dolgot halmoznak fel és termelik a "csomagolást" a környezetünk sem jár jól...

    VálaszTörlés
  2. Szinte mindenben egyetértek veled! Igaz, most kivételesen sok pl. a rúzsom, de csak azért, mert egy szépségszalonos ismerőstől kaptam négyet. Nem szeretek pazarolni. Tegnap esküvőn voltam és hazaérve láttam, hogy a Zara cipőm sarka mennyire felkarcolódott és a ruhám már most bolyhos, amikor másodszor van rajtam... (Posztoltam is az outfitemről.) Utálom ezt a mai "minőséget". Így hogy spóroljon az ember???

    VálaszTörlés
  3. Rám is azt mondják márkafüggő vagyok csak mert nem szeretek már a jeans clubban sem vásárolni, de én inkább minőség függőnek nevezem magam, amit ott nem lehet megkapni! (de sokszor a drágább boltokban sem)
    Tetszik a blogod!Nagyon klassz!
    XOXO

    VálaszTörlés